مالتی ترونیک به گیربکسی گفته می شود که دارای دورهای متغیر است. مالتی ترونیک مجموعه ای از تواناییهای دینامیکی و مصرف سوخت پایین گیربکسهای دستی را به همراه راحتی گیربکسهای اتوماتیک در یکجا گردآورده است. در این گیربکس همواره از مناسب ترین دور موتور استفاده میشود. نحوه ی انتقال نیرو از طریق یک زنجیر فولادی در داخل یک مخزن روغن و بین یک جفت پولی مخروطی در حرکت است.
یک زنجیر از این نوع دارای بیش از هزار اتصال و ۷۵ جفت پین است که باعث انتقال گشتاور موتور میگردد. به وسیله ی نزدیک یا دور کردن سطوح دنده ها، زنجیرها که در داخل یا خرج پولی های مخروطی حرکت میکنند باعث میگردند که ضرایب دنده ها دائماً در حال تغییر باشد.