وبلاگ

معایب تعویض گیربکس دستی به اتوماتیک چیست؟

  • هیچگاه عملکرد حرفه ای مطابق با ساخت کارخانه نخواهند داشت.
  • درگیری بین پیشرانه خودرو و گیربکس با مشکلاتی همراه خواهد شد و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • در این روش بایستی تمامی سیستم دنده ها شامل گیربکس، سیم کشی، سیستم کنترل برق ECU، پولوس‌ها، دسته سیم، اهرم دنده، رادیاتور، بوستر ترمز، فلای ویل و میل لنگ تعویض شوند.حتی در برخی موارد نیاز به جایگزینی پمپ، مبدل گشتاور و… نیز می شود.
  • این کار منجر به هزینه های بالایی خواهد شد.
  • ممکن است هنگام تعویض گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک نیازمند قطعه ای شوید که در بازار بسیار کمیاب باشد و دچار مشکل شوید.
  • بعد از اتمام کار تعویض گیربکس خودرویتان نیاز به تعمیر و رسیدگی همیشگی خواهد داشت.
  • هر میزان مصرف سوختی که خودروی شما در حال حاضر دارد، با تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک، انتظار افزایش آن را داشته باشید.
  • با تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک به ویژه در خودروهایی که مدل اتوماتیک آن‌ها رایج نیست، استهلاک بیشتری را در اتومبیل خود خواهید داشت. البته این به سبک رانندگی، تجهیزات به کار رفته (فابریک بودن یا نبودن)، مهارت مکانیک و میزان کارکرد شما نیز بستگی دارد.
  • اگر این تعویض روی خودروهایی چون پراید، سمند و یا دیگر اتومبیل های هم رده صورت پذیرد، احتمالا صدای زیادی از موتور داخل کابین شنیده خواهد شد. به علاوه قدرت حرکت و شتاب ماشین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • برای تبدیل دنده دستی به اتوماتیک، لازم است که رادیاتور آهنی جایگزین شود و این موضوع در خودروهایی که برای چنین سیستمی طراحی نشده‌اند، موجب گرم شدن موتور شده و مشکلاتی وابسته به آن در پی خواهد داشت.
مطالب مرتبط
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)