وبلاگ

عملکرد پاور شیفتینگ چگونه هست؟

با این روش در هنگام تعویض دنده از افت دور موتور و کاهش شتاب جلوگیری خواهد شد.

این عمل به این صورت انجام می شه که زمان تعویض دنده پا رو همونطوری که تا انتها رو گاز هست نگه می داریم و کلاچ می گیریم و به سرعت دنده رو عوض مکنیم وکلاچ رو ول میکنیم

این روش فشار زیادی به سیستم کلاچ و موتور می آره و بهتره زیاد از این روش استفاده نکنید. در حالتهای زیر اصلا این کار رو انجام ندید :

وقتی لاستیک ها عاجشون کم هست

سطح، خیس یا لغزنده هست قدرت موتور زیاده و ماشین دیفرانسیل عقبه کلاچتون نو هست

در این موارد بهتره که علاوه بر تعویض سریع دنده بین تعویض ها یه سر گاز هم بدین که دور موتور افت نکنه.این برای موتورهایی هست که دورشون زود بالا و پایین می ره

نکته دیگه اینکه موقع

Power Shifting فرمون رو محکم باید نگه داشت چون ممکنه یه چرخ چسبندگیش کمتر باشه و فرمون یه دفعه به یه سمت بکشه.پس فرمون رو محکم نگه دارین.

در موقع معکوس دادن هم برای شتاب گرفتن می شه ازاین روش استفاده کرد.البته باید حواستون باشه مخصوصا تو ماشین های انژکتوری طوری باید گاز بدین که با زمانی که طول می کشه دنده رو معکوس کنین هماهنگ باشه و یه دفعه دور موتور تو محدوده قرمز نره که Cut Off کنه.

 

به طور کلی عادت کنین وقتی می خواین معکوس بدین با گاز دادن دور موتور رو روی عددی بیارین که تو دنده پایین تر با اون سرعت رو اون قرار می گیره.یه مدت این کارو کنین محدوده های دور موتور دستتون می یاد

با این کار هم سریع تر می تونین شتاب بگیرین هم راحت تر معکوس می دین و هم اینکه فشار کمتری به موتور و گیربکس و کلاچ وارد می کنین و عمر قطعات رو بالاتر می برین در ضمن برای ترمز گیری هم مفیده و طول خط ترمز رو کمتر می کنه

البته توصیه می کنم قبل از این تمرین سریع دنده عوض کردن رو تمرین کنین و کلاچ و دنده هماهنگ باشه چون اگه یه وقت

Power Shift کنین و قبل از دنده کلاچ رو ول کنین دنده برنجی ها خرد میشن و یا حتی ممکنه خار موشکی بشکنه.

مطالب مرتبط
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)