وبلاگ

مقایسه گیربکس اتوماتیک ساخت ژاپن و آلمان

یکی از پیشرفته ترین و بهترین سازنده های گیربکس در جهان متعلق به کشور ژاپن و آلمان است .

این دو کشور به تولیدخودرو های با کیفیت نیز مشهور هستند ، که هر کدام از این شرکت ها مزایا و معایب خاص خود را دارند .

همانطور که می دانید ژاپن ب تولید در دوام و کیفیت بالا مشهور است و آلمان هم در دقت و تکنولژی پیشرفته مشهوریت دارد .

در ادامه به بررسی این گیربکس های اتوماتیک می پردازیم تا بفهمیم مناسب کدام یک از خودرو ها هستند.

همانطور که در مقاله های پیشین درباره گیربکس های ژاپنی پرداخته ایم.

گیربکس های AT:

قبل تر درمورد گیربکس های AT مقاله ایی طراحی کرده بودیم گیربکس های AT  به نرمی در حین تعویض دنده در مقایسه با CVT ها دارد .

رانندگی نرم و صرفه جویی در مصرف سوخت نیز دارند.

حالا برند هایی که این نوع گیربکس را تولید می کنند :گیربکس های AISIN (آیسین) JATCO (جاتکو) هیوندا و تویوتا

گیربکس های آلمانی را هم که قبلا در مقاله در مقاله ایی خیلی با جزئیات بیشتری به آن پرداخته ایم .

گیربکس های آلمانی خوب که کیفیت خوبی داشته باشند می توان به ZF ها و AT های آلمانی و DCT های دو کلاچه و AT های تیپ ترونیک است .

مقایسه عملکرد گیربکس های اتوماتیک ژاپنی و آلمانی :

برای مقایسه این دو کشور با هم ابتدا باید تمامی مقاله های گیربکس های آلمانی و گیربکس های ژاپنی را به خوبی بررسی کرد و در ادامه کارای هر کدام را فهمید و در نهایت باید دید انتظار یک خودروساز یا یک راننده از یک گیربکس اتوماتیک چیست ؟

همانطور که بالا تر گیربکس هارا دسته بندی کرده ایم تا بهتر درک کنید کدام ژاپنی و کدام آلمانی هستند .

در ادامه میخواهیم ویژگی مختلف در گیربکس های ژاپنی و آلمانی را کنار هم قرار دهیم .

اگر به دنبال نرمی در تعویض دنده باشید (این یک آپشن مهم در گیربکس اتوماتیک است)

بهتر است به دنبال گیربکس ژاپنی باشید.

زیرا CVT و گیربکس های AT ها این عمل به سرعت و نرم انجام می شود .

در عمل تعویض دنده گیربکس های آلمانی هم می توان به سرعت عملکرد اشاره کرد اما نه به اندازه گیربکس های ژاپنی که آن هم به دلیل گیربکس های DCT خشکی که دارند .

و موضوع مهم بعدی سرعت تعویض دنده است که در شناسایی یک گیربکس باید به آن توجه کرد ،به طور مثال گیربکس های CVT و AT در این مورد دارای تاخیر هستند.

اما گیربکس های آلمانی در این مورد بسیار ایفای نقش کرده است زیرا در سرعت تعویض دنده بسیار قوی هستند،اللخصوص در گیربکس های DCT و ZF ها  سرعت بالایی دارد.

مورد بعدی دوام و استهلاک گیربکس است که هم آلمانی ها و هم ژاپنی از نظر دوام و استهلاک کمتر به مشکل می خورند اما گیربکس های آلمانی از هزینه تعمیر بالایی برخوردار است .

و مصرف سوخت که در گیربکس ها بسیار مهم است به طور مثال گیربکس های ژاپنی از مصرف بهتری (صرفه جویی در مصرف سوخت) برخوردار هستند.

اما آلمانی ها در مدل های اسپرت مصرف سوخت بیشتری را دارند .

اما با وجود این شرایط هم باید باز دید که گیربکس چگونه و چه حالتی در چه محیطی مورد استفاده قرار میگیرد .

به طور مثال گیربکس های ژاپنی برای رانندگی شهری انتخاب مناسبی هستند زیرا رانندگی شهری همراه با ترافیک و شرایط جوی است بنابراین گیربکس قوی و با دوامی نیاز دارد .

همچنین گیربکس های ژاپنی را می توان در خودرو های اقتصادی هم استفاده کرد زیرا این گیربکس از امتحانات خود به خوبی عبور کرده است .

اما گیربکس های آلمانی بیشتر مناسب خودرو های لوکس و لاکچری هستند چون هم عملکرد و هم دوام بالاتری دارد و شتاب و هیجان مورد نیاز راننده را به آن منتقل می کند و یکی از گزینه های خوب هم برای رانندگی هیجانی گیربکس های آلمانی هستند.

این دو کشور از نظر تکنولوژی هم به هم نزدیک هستند زیرا این کشور ها در سیستم تولید گیربکس های هیبرید هم بهره مند هستند .ژاپنی ها با تولید گیربکس های E CVT از این سیستم بهره مند شدند و آلمان هم با تولید گیربکس های  DCT های هیبریدی از این سیستم بهره مند شدند.

و مورد آخر هم میرسیم به هزینه های گیربکس های اتوماتیک ژاپنی و آلمانی .

گیربکس های ژاپنی از هزینه نگهداری پایینی بهره مند هستند و آلمانی ها بر خلاف گیربکس های ژاپنی از هزینه نگهداری بالایی برخوردار هستند .

مزایا و معایب گیربکس های ژاپنی در مقایسه با گیربکس های آلمانی :

گیربکس های ژاپنی از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است در تولید CVT ها بسیار توانست موفق باشد زیرا CVT ها با نکات مثبتی که داشت .

و هزینه تعمیر پایین تر از آلمانی ها دارد .

سرعت تعویض دنده ژاپنی ها در مقایسه با آلمانی ها پایین تر است و عملکرد محدود تری در مقایسه با آلمانی ها دارد .

اما موضوغ مهم این است که کدام برای چه نوع رانندگی و چه شرایطی مناسب هستند .

همانطور که بالاتر هم به آن اشاره کرده ایم گیربکس های ژاپنی برای رانندگی شهری مناسب تر هستند مانند CVT ها و AT ها.

و آلمانی ها برای خودروهای لوکس مناسب هستند .مثل ZF,AT,DCT و آلمانی ها برای رانندگی هیجانی مناسب هستند.

مطالب مرتبط
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)