وبلاگ

گیربکس ایکس ترونیک X Tronic

شرکت نیسان موتور ، پیشرفت های بسیاری در تکنولوژی cvt ، جهت استفاده در گشتاور بالای موتورها ایجاد کردند که نتیجه نهایی این کار منجر به دسترسی به جعبه دنده X Tronic CVT در مدل های مختلف نیسان در آمریکای شمالی شامل آلتیمای غیر هیبریدی (Altima) ، ماکسیما (Maxima) ، مورانو (murano) ، سنترا (sentra) و مدل های جدید ورسا (Versa) هاچ بک و سدان ، می باشد. X Tronic بکار رفته در ماکسیما و مورانو یکسان است.

تمایز جعبه دنده X Tronic CVT از گیربکس های اتوماتیک معمولی ، وجود دنده متغیر بی نهایت میان پایین ترین و بالاترین دنده است که این امر موجب می شود گیربکس X TRONIC CVT برخلاف گیربکس های قدیمی که معمولاٌ پرش های بزرگی از یک دنده ثابت به دنده بعدی ایجاد می کند، به طور یکنواخت با انتقال در میان دنده ها و با حس یک دنده کاملاٌ تنظیم شده ، جریان ایجاد می کند و دنده را بدون هیچ گونه وقفه ، تکان و نوسان محسوس ، تعویض می کند و ضربه ی هنگام تعویض دنده را از بین می برد.

در گیربکس X TRONIC CVT ، یک تسمه فولادی انعطاف پذیر با مقاومت بالا وجود دارد که مقاومت این تسمه ، گیربکس را قادر می سازد تا مقدار زیادی گشتاور ورودی و مناسب برای اندازه های چندگانه ، تغییر مکان ها و تراز های توان موتور های مختلف نیسان را ، تحمل و اداره کند.

ویژگی های X TRONIC CVT برای بهبود عملکرد عبارت اند از : استفاده از پمپ های روغن کوچک تر و کارآمد تر ، بکارگیری محرکه زنجیر فشرده برای موتور های ۲ لیتری (که اندازه گیربکس را تا حد زیادی کاهش می دهد)،بهبود دقت کنتل اندازه پولی که کارایی بیشتر فشار تسمه ، انتقال گشتاور پایدارتر و مصرف سوخت کمتر را به دنبال دارد.

یکی از ویژگی های برتر جعبه دنده X TRONIC CVT این است که با حفظ دور موتور ایده آل و اجتناب از دور موتور های غیر ضروری منجر به بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش کارایی می شود.

همچنین از دیگر مزیت های X TRONIC CVT نسبت به CVT های سنتی وجود دنده های بیشتر می باشد که علاوه بر بهبود مصرف سوخت و کارایی شتاب بهتری را نیز نسبت به CVT های معمولی ایجاد می کند.

مطالب مرتبط
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)