کلاچ از چندین صفحه تشکیل شده است که در داخل کاسه ای قرار دارند. بالاترین جنس این صفحه ها از آهن جنس فیبری تشکیل شده است که دنده هایی در قسمت بیرونی خود دارند که در داخل کاسه درگیر می شوند.
صفحه های فیبری دنده هایی در محیطشان قرار دارد که با شفت درگیر می شود. پیستونی در داخل صفحه کلاچ قرار دارد که با فشار دادن صفحه روغن به حرکت می افتد و در تایم مورد نیاز به وسیله فشار روغن پیستون های مورد نظر صفحه های داخل کاسه را به هم می فشارد و در نتیجه باعث یکپارچه شدن صفحه ها و در قسمت شفت و کاسه می شود. زمانیکه فشار روغن در زیر پیستون نباشد صفحه ها آزاد هستند که باعث می شود یکپارچگی آنها از دست برود و بدون صفحه کلاچ شفت آزاد می گردد.